lördag 29 november 2014

Smycka i juletid

Adventstider, och mörkret lättas upp av levande ljus, värmande dofter och omtanke till oss själva och varann.
Nu vill vi vårda våra hem och hylla julen med naturens skatter och glittrande skimmer. 
Här kommer lite inspiration ifrån mig...


Mitt altare har jag i sovrummet som jag använder för att visa min tacksamhet för naturen och alltet, och för att så mina önskefrön.
Nu vid adventstid får den glittrande renen komma fram och posera framför fjäderbuketten tillsammans med den vintriga brudbuketten jag gjorde för några veckor sedan. 



Julhänget och nostalgibilder får smycka min dagbok. Hänget är gjort av en bit ifrån en vintageduk som jag penslar med dekopagelim så den blir styv och hållbar. Spetsbandet och fjädern mjukare upp och förstärker vintage känslan.

Glad advent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar